Søk om helse- og omsorgstjenesterAlle søknader om helse- og omsorgstjenester blir vurdert individuelt av fagpersoner. Vurderingen skjer i dialog med deg, enten per telefon, møter på bestillerkontoret eller ved hjemmebesøk. Søknadskjema Elektroniske søknadsskjema Søk helse-og omsorgstjenester Søk fysioterapi og ergoterapi Søk om trygghetsalarm Dersom du velger å logge inn, kan du lagre utkast av skjema, få forhåndsutfylte felt og en oversikt over alle skjema du har sendt inn tidligere. Det er mulig å søke på vegne av andre enn seg selv. Papirskjema Det er også mulig å bruke PDF-skjema som kan skrives ut for utfylling på papir. Disse må sendes inn med ordinær post til: Karmøy kommune, Rådhuset, Postboks 167, 4291 Kopervik Søk helse- og omsorgstjenester Søk fysioterapi og ergoterapi Søk om trygghetsalarm Hvilke tjenester kan du søke om? Hjemmesykepleie Psykisk helsetjeneste Fysioterapi og ergoterapi Hjelpemidler Praktisk bistand og opplæring (hjemmehjelp og miljøarbeid) Opphold i sykehjem Støttekontakt Brukerstyrt personlig assistent (BPA) Bolig med og uten heldøgnsomsorg Avlastning Dag- og aktivitetstilbud Trygghetsalarm Omsorgslønn Transport til dag-, arbeids- og aktivitetstilbud Når får jeg svar? Innen 4 uker er det vedtatt hvilken og hvor mye hjelp du tilbys, eller om du får avslag. Dersom du får vedtak om en tjeneste, starter denne opp så snart som mulig. Noen tjenester er det ventetid på. I noen tilfeller er det behov for en mer omfattende utredning for å finne fram til det rette tjenestetilbudet. Du vil få melding om hva som skal gjøres før det kan fattes endelig vedtak. Priser Egenbetalingen for helse- og omsorgstjenester varierer i forhold til de ulike tjenestene. Noen egenbetalingssatser er også avhengig av din økonomi. Avlastningsopphold er gratis. Priser for hjemmetjenester Priser for institusjonsbaserte tjenester Priser for korttidshjelpemidler Tildeling av tjenester Alle som søker tjenester fra kommunen, skal få et skriftlig og begrunnet vedtak. Bestillerkontoret skal sørge for lik behandling av søknad om helse- og omsorgstjenester, uavhengig av hvor i kommunen du bor. Tildelingskriterier (PDF, 895 kB) Klage og varsling Dersom du får avslag på søknaden, eller du får mindre hjelp enn det du har søkt om, kan du klage. Det kan også klages på kvaliteten på tjenestene som utføres. Hvordan du skal gå fram ved klage, er beskrevet i vedtaksbrevet du mottar. Trenger du hjelp til å utforme klagen, kan du ta kontakt med personalet på bestillerkontoret. Pasient- og brukerombudet Pasient- og brukerombudet hjelper pasienter, brukere og pårørende med råd, veiledning og bistand i møte med helsetjenesten. Klikk her for å besøke nettsiden til Pasient- og brukerombudet Sist endret 02.08.2023 14:46