Økonomisk sosialhjelpEr du bekymret for egen økonomi, har mistet jobben, fått uforutsette utgifter eller lignende er du velkommen til å ta kontakt med NAV Karmøy-Bokn for råd og veiledning. Du kan være anonym om du ønsker det. Åpningstider Hverdager holder vi åpent for avtalte møter mellom kl. 09.00 - 14.30.Tirsdager og torsdager holder vi åpent for ikke-planlagte møter mellom kl. 12.00 og 14.00. Hvordan søker jeg om økonomisk sosialhjelp? Økonomisk sosialhjelp er en midlertidig inntekt. Før du kan få stønad må du vurdere alle andre muligheter til å forsørge deg selv. Dette kan for eksempel være gjennom jobb, andre inntekter eller egne midler. Du kan benytte elektronisk søknadsskjema eller PDF-skjema som du kan skrive ut og sender inn.Søk om økonomisk sosialhjelp (elektronisk)Søk om økonomisk sosialhjelp (papir) Familiekontakt i NAVFamiliekontakt i NAV (FIN) er et tilbud til barnefamilier som har en vanskelig økonomisk hverdag. Målet er at familien skal få økonomisk selvstendighet og en bedret livssituasjon for hele familien. Etter at NAV har vurdert familien ut fra kriteriene for å delta, og familien takker ja til å være med, vil de få en egen, fast og tilgjengelig familiekontakt. Familiekontakten vil gi råd og veiledning til familien etter behov. Hva kan en familiekontakt gjøre for familien? En familiekontakt gir familienRåd og veiledning om familieøkonomiRåd og veiledning om boligStøtte i samarbeid med helsetjenester, skole, barnevernet og andre tjenester familien har behov forEt eller flere hjemmebesøk om ønskelig, slik at vi kommer til deg/dere og du/dere slipper å reise til ossHjelp til å finne aktuelle fritidstilbud for barnaHjelp til å komme i arbeid eller få veiledning på hvordan dere kan sikre stabil inntekt. Hva må foreldrene gjøre? Foreldrene samarbeider og deltar i samtaler med sin familiekontakt i møter på NAV-kontoret. Her kan de fortelle om familiens situasjon og behov (vi kaller det for kartlegging).Foreldrene deltar i aktiviteter for åkomme i arbeid (for eksempel kurs og arbeidspraksis). få en mer stabil og bedre boligsituasjon.forbedre den økonomiske situasjonen.samarbeide om endringer i barnas situasjon, for eksempel skaffe barnehageplass eller plass i SFO, dersom familien ønsker dette. Andre tjenester og selvbetjeningsløsningerInformasjon om Nav sine tjenester og selvbetjeningsløsninger finner du på nav.no.Har du ikke mulighet til å benytte deg av de digitale tjenestene eller trenger nødhjelp, kan du ta kontakt på NAV Karmøy-Bokn sin vakttelefon. Vakttelefonen besvares hverdager mellom kl. 09–15. Publisert 03.04.2023 14:20 Sist endret 22.10.2024 13:08