Oppgradering av sak- og arkivsystem 3. - 7. februar

I perioden 3. - 7. februar skal Karmøy kommune oppgradere sitt sak- og arkivsystem. Dette vil medføre nedetid i systemet, noe som kan påvirke deg som innbygger. 

Hva betyr dette for deg som innbygger?

  • Postlisten: Det blir ikke publisert nye dokumenter på postlisten før i uke 7. Dokumenter som allerede ligger ute, vil fortsatt være tilgjengelige.
  • Forsinket saksbehandling: Saksbehandlingstiden kan bli noe forsinket, spesielt for saker innen byggesak, plan, kart/oppmåling og landbruk. Disse områdene får de største endringene i systemet.
  • Begrenset hjelp: Hvis du har spørsmål om pågående saker, som byggesøknader, skjenkebevillinger eller tilskudd, kan det være begrenset mulighet for hjelp fra saksbehandlere i oppgraderingsperioden.

Hvorfor oppgraderer vi?

En oppgradering er nødvendig for å få et mer moderne, effektivt og brukervennlig system. Det nye systemet vil gi raskere saksbehandling, bedre sikkerhet og økt tilgjengelighet for dokumentene.

Kommunens ansatte er klare til å lære seg de nye funksjonene så raskt som mulig for å redusere eventuelle forsinkelser.

 

Meld deg på nyhetsbrev

Les tidligere sendte nyhetsbrev