Guide til innholdsproduksjon Innhold og søk Søkeord Søk Vis innholdsfortegnelse 1 Universell utforming 2 Planner for nettsideoppgaver 3 Video 4 Priser 5 Nyhetsartikkel 6 Arkivering av nyheter 7 Innsyn+ 8 Checkpoints til nettsidearbeid 9 Bildebruk 10 Lenker 11 Ordforklaringer 12 Blokker 13 Innholdsfortegnelser 14 Lenker under søkefelt 15 Lenker til Haugesunds Avis 16 Lenke til en fil 17 Nøkkelord og metabeskrivelser 18 Skjemaer Åpne dette nivå 19 Planer 19.1 Hvordan lage en side og legge ha visning for en periode 19.2 Legge ut en arealplan 19.3 Legge ut en temaplan 20 Varslingsdato for revisjon 21 Statistikk-widget er nyttig 22 Påmelding nyhetsbrev 23 Områdemeldinger 24 Widget for snarveier 25 Fokusfelt på forsiden 26 Publisering på Facebook 27 Klipp og lim med eller uten stil 28 Intern lenking er smart 29 Hvordan sjekke besøkstall til EN side? 30 Embed fra SOME 31 Smarte søk 32 Roboten og tryllestaven 33 ChatGPT og klart språk Åpne dette nivå 34 Skriveguiden 34.1 Hvem skriver vi for? 34.2 Det viktigste først! 34.3 Vi skriver norsk 34.4 Kommunen omtales i 3. person 34.5 Vi prøver å være inkluderende 34.6 Vi bruker et aktivt språk 34.7 Vi unngår forkortelser 34.8 Vi unngår stammespråk 34.9 Forsiktig med STORE bokstaver 34.10 Vi lager gode spesifikke titler 34.11 Vi formaterer riktig (Universell utforming) 34.12 Dato, klokkeslett, tall, kronebeløp og nummer 34.13 Vi lager gode punktlister 34.14 Vi bruker metadata (nøkkelord) 35 Kjøreregler for infogruppen Til dokumentforside Last ned som PDF Forrige kapittel 35 Kjøreregler for infogruppen Vi er kommunikasjonsrådgivere og må være proaktiv og nysgjerrig Vi arbeider selvstendig og har oversikt i egen etat/område på saker som kan/skal publiseres. Det er den enkelte sitt ansvar og sjekke at nettsidene er korrekte, brutte lenker og innhold som er utgått på dato må du ha rutiner for å følge opp. Metadata og nøkkelord må legges inn. Vi kommuniserer både internt og eksternt og møter forberedt til infomøtet. Vi velger kanaler ut i fra budskap og aktualitet. I Haugesunds avis arbeider vi for å publisere både ledige stillinger og nyheter fra nettsiden. Alt vi skriver på Facebook er på nettsiden vår. Vi håndterer/svarer på epost til infogruppen når det gjelder eget fagområde. Vi tenker alltid Karmøy kommune som helhet og deler raust med hverandre. Vi ber en infokollega bidra med råd og veiledning når vi får krevende henvendelser Vi tenker på digitale løsninger og hva som kan forbedres og utvikles Når vi i spør innbyggerne om informasjon forteller vi alltid hva de svarerNår politikerne har tatt viktige beslutninger, som betyr mye for mange, formidler vi dette.Vi arbeider i fellesskap for å oppfylle kommunikasjonsstrategien og styrke kommunens omdømme Forrige kapittel