Nå kan du betale fakturaen slik du ønsker

Faktura for kommunale gebyrer på vei ut i disse dager. Du kan betale på den måten det passer best for deg.

Du kan gjøre mottak og betaling enkelt med å opprette avtalegiro eller eFaktura, men det finnes også andre måter å motta faktura på.

Utsendelse av faktura er nå overlatt til ekstern aktør. For deg som innbygger innebærer det at faktura kan sendes til Vipps og digital postkasse om du ønsker det. Har du Digipost eller e-Boks, vil du finne fakturaen der, hvis du ikke har avtalegiro og/eller eFaktura. Dersom du ikke har noen av disse digitale løsningene, blir faktura sendt til deg på papir.

For deg som i dag får faktura via avtalegiro, eFaktura, e-post eller EHF (bedrifter og foreninger) blir det altså ingen endringer.

Det enkleste er at du oppretter avtalegiro og/eller eFaktura-avtale i nettbanken for å gjøre det enkelt å betale innen frist. Du kan alternativt opprette Digipost eller e-Boks for å motta faktura der. Dersom du ønsker å betale faktura i Vipps kan du ordne det under innstillinger i Vipps.